Vanliga frågor
Order & leverans
Hur vet jag att min order har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du angav vid beställning. När din beställning sedan lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse.
Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
Ibland kan det vara så att mailen från oss hamnar direkt i din skräppost så kolla gärna där om du kan hitta din orderbekräftelse på din beställning.
Kan jag beställa via företag då moms är inblandad?
Om du önskar ta detta på företag så kontakta oss för beställning då vi skickar faktura. Vår online försäljning är momsfri och riktad till privatpersoner.
Vilka fraktalternativ har ni?
Vi använder oss utav PostNord hemleverans (MyPack Home), DHL Express, PostNord varubrev beroende på vilken produkt man beställer.
Hur lång leveranstid har ni?
Vår målsättning är att du ska få din order inom 2-5 arbetsdagar när det gäller beställning av tillbehör. När det gäller om hörapparater läs mer om vår fraktpolicy
Vad kostar frakten?
Vi levererar med gratis frakt.
Betalning
Vilka betalningsalternativ använder ni?
Vi erbjuder följande betalsätt:
- Betalkort (Visa, Mastercard, Amex, Maestro, Union Pay
- Klarna betala direkt
- Klarna betala senare
- Klarna delbetalning
Beställning av formgjutna hörselskydd
Hur går avtryckstagning till?
Vid avtryckstagning undersöker vi först dina öron med ett otoskop för att kontrollera hörselgång, trumhinna och mängden vax. Därefter placeras en skyddspad i hörselgången för att skydda trumhinnan. Hörselgång och ytteröra fylls med en silikonmassa som härdar på cirka 3 minuter. När massan stelnat tas ett exakt avtryck försiktigt ut. Under hela processen sitter du bekvämt med avslappnad käke.
Behöver jag förbereda mig inför avtrycken?
Hörselgången ska vara fri från vax inför avtryckstagning. Använd gärna Revaxör i förväg eller kontakta vården vid behov. Vi undersöker alltid öronen innan avtryck tas.
Hur långt tid tar det att gjuta öronen?
Hela besöket tar vanligtvis omkring 20 minuter, inklusive kontroll av öronen och själva avtryckstagningen.
När har ni tid för avtryck?
Vi erbjuder avtryckstagning på vardagar och även lördagar då vår mottagning är öppen för alla typer av hörselskydd. För bokning, vänligen ring 08 663 11 00 eller mejla info@aktivhorsel.se.
Hur länge sparar ni mina avtryck i systemet?
Vi sparar dina avtryck digitalt i upp till två år. Under denna tid behöver du inte göra nya avtryck när du beställer formgjutna hörselskydd.
Hur levereras hörselskydden?
När du gör avtryck hos oss väljer du om du vill få hörselskydden levererade hem eller hämta dem personligen på vår mottagning på Karlavägen 48 i Stockholm.
Vi är ett företag som vill beställa formgjutna hörselskydd - hur går vi tillväga?
Kontakta oss gärna via e-post på info@aktivhorsel.se eller telefon 08 663 11 00 för offertförfrågan och rådgivning. Vi erbjuder snabb återkoppling och kan vid större beställningar även göra platsbesök. Tillsammans hittar vi de hörselskydd som bäst passar er arbetsplats. Välkommen att höra av dig!
Beställning av hörapparater online
Jag är redan kund hos er och vill beställa online. Har ni mitt hörseltest?
Om du är kund hos oss så har vi redan ditt hörseltest och kan programmera och leverera direkt till dig.
Jag har inget hörseltest. Vad gör jag då?
Du kan antingen komma till oss och göra ditt hörseltest eller ta kontakt med närmaste hörselklinik och begära att få ditt hörselresultat med dig.
Hur kan jag skicka in mitt hörseltest (audiogram)?
Du tar bild på ditt hörseltest och skickar det till oss på mail info@aktivhorsel.se
Alternativt via post till:
Aktiv Hörsel Stockholm
Karlavägen 48
114 49 Stockholm
Hur beställer jag hörapparater online?
Du beställer produkten online därefter tar du bild på ditt audiogram och skickar till oss. Legitimerad audionom programmerar dina hörapparater efter den aktuella hörselkurvan (audiogram). Resultatet blir en skräddarsytt produkt för din hörsel.